Redoviti program
U Dječjem vrtiću Smokvica provodimo redoviti program ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja usklađen s pozitivnim zakonskim propisima i suvremenim stručnim preporukama.
Naše su bitne zadaće usmjerene na dijete, na poticanje cjelovitog razvoja djeteta i u skladu s njegovim dobnim i individualnim karakteristikama. U poticajnom okruženju kojeg čine dobro strukturirani centri aktivnosti, bogato opremljeni primjerenim, didaktičkim sredstvima i pomagalima, igračkama, kao i pedagoški neoblikovanim materijalima, djeca imaju mogućnost izbora čime se povećava njihov interes za učenjem kroz igru.
Program predškole
Provodi se kao obavezni program za svu djecu godinu dana prije polaska u školu. Potiče se na djetetu primjeren način razvijanje: jezičnih kompetencija ( unaprijeđivanje komunikacije na materinskom jeziku, elementarne komunikacije na stranim jezicima ) matematičko prirodoslovne kompetencije, tehnološke i digitalne kompetencije, socijalne i građanske kompetencije, smisla za inicijativnost i poduzetništvo, kulturne svijesti i izražavanja, motoričke kompetencije, pravilnog odnosa prema učenju – naučiti kako učiti,
Program se provodi sa djecom u redovitom programu, a u našim vrtićima u Luki i Dubravici Program predškole provodi se i za djecu koja nisu redoviti polaznici vrtića, od listopada do svibnja 2x tjedno po 3 sata.
Rano učenje engleskog i njemačkog jezika
Uz redovni program provodimo i dva kraća programa ranog učenja stranih jezika, njemačkog i engleskog. To su kraći programi koji se provode od listopada do svibnja tekuće pedagoške godine, 2x tjedno po 45 min. Oba programa su verificirana od nadležnog Ministarstva, a odgojiteljice koje provode programe uz položen ispit znanja jezika B2 razine, educirale su se i na raznim seminarima o ranom učenju stranih jezika.
Sportski programi
Provodimo ih u suradnji sa sportskim društvima i klubovima.
- U vrtiću – kroz tjedne programe upoznavanja i usvajanja pojedinih sportova : rolanje, nogomet, gimnastika, rukomet, košarka, tenis, ili kroz Sportsku igraonicu koja se provodi od listopada do svibnja 2x tjedno po 45 min.
- Izvan vrtića – sva djeca do polaska u školu imaju priliku naučiti plivati i klizati kroz dvotjedni program obuke neplivača u Tuheljskim toplicama i na tjednoj obuci klizanja na klizalištu u Zaprešiću.
Obogaćivanje redovitog programa
INTEGRIRANI PROGRAMI
Provode se svakodnevno, kao programi obogaćivanja redovitih programa kako bi se kod djece kvalitetnije poticale mogućnosti izbora i sudjelovanja prema vlastitim individualnim potrebama i sposobnostima, a to su: likovni, dramsko – scenski, ekološki, njegovanje tradicije i folklora.
Inkluzivni program je uključivanje darovite djece, djece s poteškoćama u razvoju i djece s posebnim potrebama u redovnu skupinu. Odgojitelji s njima rade prema individualiziranom programu prema potrebama svakog pojedinog djeteta i ako je potrebno uz angažman osobnog asistenta u vrtiću.
Projekti u vrtiću
Naš je program humanistički, usmjeren je na dijete, a ostvaruje se između ostalog i kroz projekte po uzoru na Reggio Emilia (Malaguzzi) pristup, koji se smatra najboljim pristupom u radu s predškolskom djecom.
Projekti su osmišljeni tako da kod djece potiču aktivno učenje – pušta se djetetu da uči „čineći“, samostalno i u društvu sa svojim vršnjacima, da razvija sve svoje potencijale, sposobnost opažanja, kreativnost, samostalnost. Nastanak, razvoj i trajanje projekta određuju djeca istražujući prema svojim potrebama i interesima , a odgojitelji i roditelji su podrška, suradnici i partneri u njihovom provođenju. Projekte provodimo u svim našim kućama te su djeca svih dobnih skupina uključena u njih.
Naš bio vrt
Naš trajni projekt s kojim smo započeli 2009. godine u Pojatnom. U projekt su od početka uključeni zaposleni, djeca i roditelji. To je projekt koji na mnoge načine potiče cjelokupan razvoj svakog djeteta.
- Aktivnosti kao što su kopanje, skupljanje trave i zalijevanje potiču motorički razvoj, a finu motoriku potiče branje sitnih plodova, sijanje, sadnja malih presadnica itd.
- Spoznajni razvoj potaknut je na mnoge načine: upoznajemo nove organizme, zašto nešto raste, što mu za to treba, potiče nas na pitanja o vodi, zemlji, suncu, godišnjim dobima, prepoznajemo boje, brojimo sadnice…
- Socio-emocionalni razvoj djece potaknut je zajedničkim radom u vrtu, usvajanjem novih vještina dijete razvija pozitivnu sliku o sebi i njegovo samopouzdanje raste.
- Boravak na zraku i kretanje pozitivno utječe na njihovo zdravlje.
- Djeca upoznaju cijeli proces od sjemena do tanjura, beru i jedu plodove koje su sami uzgojili, neke obroke spremaju sami i tako razvijaju svijest o zdravoj prehrani.
Projekt Bio vrta prenijeli smo i u naša dva područna vrtića prilagođeno uvjetima kojima raspolažu. U Luki djeca sade cvijeće i povrće u recikliranim posudama i gredicama od automobilskih guma. U Dubravici smo oformili mali vrti sa podignutim gredicama gdje djeca također siju, sade i brinu o biljkama u svakodnevnom boravku na zraku.
Projekt podržavaju roditelji i uključuju se donoseći sjeme i sadnice, a po potrebi pomažu i u akcijama uređenja i održavanja.
Kroz ovaj, ali i većinu drugih programa, koje provodimo u vrtiću, djeca uče o važnosti očuvanja prirode i suživotu sa drugim živim organizmima, što je bitna odrednica održivog razvoja i našeg rada s djecom.
Pedagogija u prirodi
Kao nastavak uspješnog projekta bio vrta započeli smo intenzivnije promišljati, planirati i provoditi aktivnosti koje će mjesto djetetovog učenja pomaknuti na otvoreni prostor, u prirodu, društvo i kulturno okruženje. Odgojem na otvorenom želimo proširivati potrebu za očuvanjem prirode, kroz
- neposredno učenje primjerenog ponašanja u i prema prirodi
- razvijanje potrebe djece za češćim boravcima u prirodi
- poticanje slobode i vlastitog interesa da promatraju, samostalno zaključuju, izražavaju svoje želje, pokazuju inicijativu
- pretvaranje doživljaja u prirodi u novo iskustvo
- poticanje roditelja da omoguće djeci što češći boravak na zraku
- aktiviranje roditelja za zajedničke aktivnosti ciljanog boravka u prirodi
Da bi djeca mogla razvijati suživot sa prirodom, prirodu trebaju što bolje upoznati. Da bi ju što bolje upoznali moramo im omogućiti da što više vremena provedu u prirodi koja ih okružuje. Dati im mogućnost da vide, čuju i osjete razne manifestacije u prirodi koje će ih potaknuti da pitaju, istražuju, povezuju i na taj način uče.