Redoviti program

U Dječjem vrtiću Smokvica provodimo redoviti program ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja usklađen s pozitivnim zakonskim propisima i suvremenim stručnim preporukama.

Naše su bitne zadaće usmjerene na dijete, na poticanje cjelovitog razvoja djeteta i u skladu s njegovim dobnim i individualnim karakteristikama.  U poticajnom okruženju kojeg čine dobro strukturirani centri aktivnosti, bogato opremljeni primjerenim, didaktičkim sredstvima i pomagalima, igračkama, kao i pedagoški neoblikovanim materijalima, djeca imaju mogućnost izbora čime se povećava njihov interes za učenjem kroz igru.

Odgojiteljice potiču djecu na razne aktivnosti kroz različite teme i projekte na razini vrtića i odgojne skupine. Prostor u kojem djeca svakodnevno borave ispunjen je njihovim uradcima koji na vidljiv način pokazuju njihov razvoj, napredak i stvaralaštvo.

Program predškole

Provodi se kao obavezni program za svu djecu godinu dana prije polaska u školu. Potiče se na djetetu primjeren način razvijanje: jezičnih kompetencija ( unaprijeđivanje komunikacije na materinskom jeziku, elementarne komunikacije na stranim jezicima )  matematičko prirodoslovne  kompetencije, tehnološke i digitalne kompetencije, socijalne i građanske kompetencije, smisla za inicijativnost i poduzetništvo, kulturne svijesti i izražavanja, motoričke kompetencije, pravilnog odnosa prema učenju – naučiti kako učiti,

Program se provodi sa djecom u redovitom programu, a u  našim vrtićima u Luki i Dubravici Program predškole provodi se i za djecu koja nisu redoviti polaznici vrtića, od listopada do svibnja  2x tjedno po 3 sata.

Rano učenje engleskog i njemačkog jezika

Uz redovni program provodimo i dva kraća programa ranog učenja stranih jezika, njemačkog i engleskog. To su kraći programi koji se provode od listopada do svibnja tekuće pedagoške godine, 2x tjedno po 45 min.  Oba programa su verificirana od nadležnog Ministarstva, a odgojiteljice koje provode programe uz položen  ispit znanja jezika  B2 razine,  educirale su se i na raznim seminarima o ranom učenju stranih jezika.

Sportski programi

Provodimo ih u suradnji sa sportskim društvima i klubovima.

  • U vrtiću – kroz tjedne programe upoznavanja i usvajanja pojedinih sportova : rolanje, nogomet, gimnastika, rukomet, košarka, tenis, ili kroz  Sportsku igraonicu koja se provodi od listopada do svibnja 2x tjedno po 45 min.
  • Izvan vrtića – sva djeca do polaska u školu imaju priliku naučiti plivati i klizati kroz dvotjedni program obuke neplivača u Tuheljskim toplicama i na tjednoj obuci klizanja na klizalištu u Zaprešiću.

Obogaćivanje redovitog programa

INTEGRIRANI PROGRAMI

Provode se svakodnevno, kao programi obogaćivanja redovitih programa kako bi se kod djece kvalitetnije poticale mogućnosti izbora i sudjelovanja prema vlastitim individualnim potrebama i sposobnostima, a  to su: likovni, dramsko –  scenski, ekološki, njegovanje tradicije i folklora.

 

Inkluzivni program je uključivanje darovite djece, djece s poteškoćama u razvoju i djece s posebnim  potrebama  u redovnu skupinu. Odgojitelji s njima rade prema individualiziranom programu prema potrebama svakog pojedinog djeteta i ako je potrebno uz angažman osobnog asistenta u vrtiću.

 

Projekti u vrtiću

Naš je program humanistički, usmjeren je na  dijete, a  ostvaruje se između ostalog i kroz projekte  po uzoru na  Reggio Emilia (Malaguzzi) pristup, koji se smatra najboljim pristupom u radu s predškolskom djecom.

Projekti su osmišljeni tako da kod djece potiču aktivno učenje – pušta se djetetu da  uči „čineći“, samostalno i u društvu sa svojim vršnjacima, da razvija sve svoje potencijale, sposobnost opažanja, kreativnost, samostalnost. Nastanak, razvoj i trajanje projekta određuju djeca istražujući prema svojim potrebama i interesima , a odgojitelji i roditelji su podrška, suradnici i partneri u njihovom provođenju. Projekte provodimo u svim našim kućama te su djeca svih dobnih skupina uključena u njih.

Naš bio vrt

Naš trajni projekt s kojim smo započeli 2009. godine u Pojatnom. U projekt su od početka uključeni zaposleni, djeca i roditelji. To je projekt koji na mnoge načine potiče cjelokupan razvoj svakog djeteta.

  • Aktivnosti kao što su kopanje, skupljanje trave i zalijevanje potiču motorički razvoj, a finu motoriku potiče branje sitnih plodova, sijanje, sadnja malih presadnica itd.
  • Spoznajni razvoj potaknut je na mnoge načine: upoznajemo nove organizme, zašto nešto raste, što mu za to treba, potiče nas na pitanja o vodi, zemlji, suncu, godišnjim dobima, prepoznajemo boje, brojimo sadnice…
  • Socio-emocionalni razvoj djece potaknut je zajedničkim radom u vrtu, usvajanjem novih vještina dijete razvija pozitivnu sliku o sebi i njegovo samopouzdanje raste.
  • Boravak na zraku i kretanje pozitivno utječe na njihovo zdravlje.
  • Djeca upoznaju  cijeli proces od sjemena do tanjura, beru i jedu plodove koje su sami uzgojili, neke obroke spremaju sami i tako razvijaju svijest o zdravoj prehrani.

Projekt Bio vrta prenijeli smo i u naša dva područna vrtića prilagođeno uvjetima kojima raspolažu. U Luki djeca sade cvijeće i povrće u recikliranim posudama i gredicama od automobilskih guma. U Dubravici smo oformili mali vrti sa podignutim gredicama gdje djeca također siju, sade i brinu o biljkama u svakodnevnom boravku na zraku.
Projekt podržavaju roditelji i uključuju se donoseći sjeme i sadnice, a po potrebi pomažu i u akcijama uređenja i održavanja.

Kroz ovaj, ali i većinu drugih programa, koje provodimo u vrtiću, djeca  uče o važnosti očuvanja prirode i suživotu sa drugim živim organizmima, što je bitna odrednica održivog razvoja i našeg rada s djecom.

Pedagogija u prirodi

Kao nastavak uspješnog projekta bio vrta započeli smo intenzivnije promišljati, planirati i provoditi aktivnosti koje će mjesto djetetovog učenja pomaknuti na otvoreni prostor, u prirodu, društvo i kulturno okruženje. Odgojem na otvorenom želimo proširivati potrebu za očuvanjem prirode, kroz

  1. neposredno učenje primjerenog ponašanja u i prema prirodi
  2. razvijanje potrebe djece za češćim boravcima u prirodi
  3. poticanje slobode i vlastitog interesa da promatraju, samostalno zaključuju, izražavaju svoje želje, pokazuju inicijativu
  4. pretvaranje doživljaja u prirodi u novo iskustvo
  5. poticanje roditelja da omoguće djeci što češći boravak na zraku
  6. aktiviranje roditelja za zajedničke aktivnosti ciljanog boravka u prirodi

Da bi djeca mogla razvijati  suživot sa prirodom, prirodu trebaju što bolje upoznati. Da bi ju što bolje upoznali moramo im omogućiti da što više vremena provedu u prirodi koja ih okružuje. Dati im mogućnost da vide, čuju i osjete razne manifestacije u prirodi koje će ih potaknuti da pitaju, istražuju, povezuju i na taj način uče.